I efteråret har virksomhederne i Stevns en enestående chance for at blive klogere på, hvordan de markedsfører og sælger sig bedre på nettet. Det er nemlig lykkedes Stevns Erhvervsråd at trække initiativet ”Succes Online” til Stevns.

Google og Erhvervsstyrelsen og en række andre tunge spillere i erhvervslivet står bag initiativet, der skal hjælpe små og mellemstore danske virksomheder med at gribe internettets mange muligheder for at skabe vækst.

– I Danmark taler vi om yderområder, hvor vækst har svære vilkår, men på internettet er “udkantsdanmark” ikke eksisterende. Enhver virksomhed kan ligegyldigt hvor lille og nichepræget den er være global fra dag et. Det handler bare om, at de danske virksomheder skal have øjnene op for det enorme uudnyttede forretningspotentiale, som internettet rummer, udtaler Jesper Eiby Christoffersen, Ansvarlig for små og mellemstore virksomheder hos Google Danmark.

Ca. 50 stevnske virksomheder har mulighed for at deltage i det gratis forløb, der giver dem adgang til foredrag, undervisning og personlig rådgivning i alt fra online tilstedeværelse, hvordan man skaber trafik til sit website og får flere kunder, e-handel, sociale medier samt digital administration. Dette foregår i samarbejde med Thomas Zacchi fra Googles partnerbureau Intoto Online Markedsføring, der underviser på de første tre moduler i forløbet samt Succes Onlines partnere IBIZCenter og Deloitte.

Gratis træning af førende eksperter

Ni ud af ti små og mellemstore danske virksomheder har i dag en hjemmeside. Alligevel halter mange af de mindre virksomheder efter, når det gælder om at bruge internettet aktivt til at vokse. Kun omkring en fjerdedel bruger deres side som aktiv kanal for salg eller bestilling. Det til trods for, at 77 % af alle danskere mellem 16 og 74 år handler på nettet, og tallet er stadigt stigende.

– Erhvervslivet i Stevns Kommune er karakteriseret ved mange mindre virksomheder, og det er især dem, der har et stort vækstpotentiale på internettet, hvor de har mulighed for at nå ud til langt flere kunder, end de ellers ville gennem deres geografiske placering. Det er derfor meget vigtigt for os, at kunne tilbyde dem denne enestående mulighed for at få gratis adgang til et meget attraktivt træningsforløb med nogle af de bedste eksperter, som ellers ville være meget dyrt for den enkelte, fortæller erhvervschef for Stevns Erhvervsråd, Thomas Christensen.

Thomas Christensen takker for opbakningen til initiativet fra de lokale sponsorer; Advokathuset Stevns, Lokalrevision og Jyske Bank, der har gjort det muligt at afholde forløbet.

Bliv klogere på ”Kick Off”

Interesserede virksomheder kan høre mere om initiativet d. 10. september kl. 16-18, når der er ”Kickoff” i møllen hos Bdr. K Hansen, Rødvigvej 54, 4673 Rødvig med deltagelse af borgmester Mogens Haugaard og Google samt de øvrige partnere i initiativet.

Hvis virksomhederne vil være sikre på at få en plads på det gratis træningsforløb, kan de allerede nu tilmelde sig på dinvirksomhedonline.dk/events/stevns/

Virksomhederne kan også tilmelde sig særskilt til Kick Off og høre mere om initiativet, inden de evt. tilmelder sig træningsforløbet. Det foregår på billetto.dk/succes-online-kickoff

Læs mere på www.dinvirksomhedonline.dk